2 – 12 Yaş Grubuna Özeldir: 

Ergenlik ve gençlikte bir gence bir robotun eğitim vermesini zor bulduğumuz için küçük yaşlara odaklandık. Çocuk konuşmaya başladıktan sonra robotumuzla iletişim kurabilir ve eğitim alabilir.

 

Engelli Bireyler De Kullanabilir: 

Çocuk engeli sebebiyle konuşamıyor olsa bile duygularını yansıtması da yeterlidir. Ne konuşabiliyor ne de duygularını yansıtabiliyorsa o zaman fare kullanarak da robotu kullanabilir. Bizim için her çocuğa çözüm var.

 

Akran Öğretimi Yapar: 

Robotumuz çocuk yüzlü, çocuk sesli, çocuk formunda çocukları anlayan bir robot olarak çocuklara dost ve aynı zamanda rol modeldir. Çocuklar robotlarımızı benimseyip bağ kurarlar ve robotlarımız da bu bağı eğitim fırsatı olarak değerlendirir. Bir öğretmenin çocuğa ders dikte etmesi gibi değil bir arkadaşın bir arkadaşla bilgi paylaşımı yapması gibi öğretir.

 

Anaokul Öğrencilerine Uygundur: 

Türkiye’de anaokuluna giden çocukların müfredatları değil kazanım hedefleri olur. Fakat diğer ülkelerde sistem aynı değildir. Biz global teknoloji ile yereli de destekleriz.

 

Eğitim İçeriği: 

Eğitim içeriklerimiz Türkiye, Avrupa Ülkeleri, Kuzey Amerika Ülkeleri ve Güney Kore’nin birleşimidir. Bu kapsamda gelişmiş ülkeleri takip ediyor ve Türkiye’den de kopmuyoruz.

 

Animasyonla Anlatım: 

Hem çocuğun ilgisini çekmesi, hem eğlenmesi ve hem de görsel hafıza ile ilişiksel bağlar kurarak hafızada kalıcı yerler edinmesi açısından animasyonla anlatım yapıyoruz.

 

Çocuk Sesiyle Konuşma:

Küçük çocuk sesiyle hafif robotik konuşan robotumuz bu şekilde çocuklarla daha yakın diyalog kurabildiği için ders paylaşım etkisini de artırmaktadır.

 

Ders Anlatımı:

Robotumuz arkadaşın arkadaşa paylaşımı, kanka muhabbeti, yakın dost tavsiyesi ve bildiğini anlatan bilge arkadaş gibi çocuklara ders anlatır. Robotumuz dersleri konulara böler ve çocuğun durumuna göre ders içeriklerini paylaşır.

 

Anlatım Öncesi Derse Hazırlama:

Robotumuz hemen bir anda bodoslama derse geçmez, eğitim psikolojisini takip eder. Arının önce petek yapıp sonra içine bal koyması gibi robotumuz da önce çocukta soru işaretleri oluşturup merak uyandırır sonra da bu merakı giderecek şekilde ders anlatır. Diğer bir söyleyişle, dersi iyi hazmetmesi için önce iştahını açar, sonra çocuğun istediği dersi kaşık kaşık tatlı tatlı verir.

 

Dokunmatik Ekranla Kullanım:

Ailelerden gelen istek üzerine robotumuza dokunmatik ekran özelliği de ekledik. Bazı çocuklar için bu daha kolay bir kullanım sağlayabilir.

 

Duygu Analizi Yapma:

Robotumuz sürekli olarak çocuğu takip ederek dikkatini ve mutluluğunu ölçer ki ders anlatma kalitesini geliştirsin.

 

Duyguya Göre Ders Anlatımı:

Anlık olarak çocuk eğer dersi dinlemiyorsa robotun ders anlatıyor gibi yapması son derece anlamsız olur. Bu nedenle çocuk dikkatini kaybettiğinde ya da sıkıldığında robot daha ilgi çekici içeriklere geçer.

 

Duyguya Göre Mimik Animasyonu Gösterme:

Robotumuz yüzünde 21 farklı animasyonla duygularını yansıtarak daha insansı, arkadaşça ve dostça bir görünüm kazanır ve bu şekilde çocukla daha sıcak diyalog kurmasını sağlar.

 

Duyguya Göre Ses Tonlama:

Robotumuz duyguya göre ses tonlaması yaparak daha insani ve bir karakter yansıtmakta ve bu da çocukla olan iletişim kalitesini pekiştirmektedir.

 

Eğlenceli Öğretim Sunma:

Çocuklara çekici gelmesi için her anlatım ve içerik renkli ve eğlencelidir.

 

Engeline Göre Çocuğa Ders Anlatma:

Çocuğun engeline göre pedagoglarımızın önerdiği eğitim modeli daha sonra yapay zeka eğitim modeliyle geliştirilmekte ve böylece robotumuz her engele göre en uygun eğitim modeline sahip olmaktadır.

 

Fare İle Kullanım:

İsteyen çocuk fare ile robotu kullanabilmekte ve bu da operasyonel seçenekler geliştirmektedir.

 

Her Gelişim Düzeyine Uygun Olma:

Dehadan spastik, down sendromlu ya da otistik çocuğa kadar her bilişsel ve zihinsel seviye ve özürlü çocuk için ders anlatım modeli var ve sürekli olarak kendini geliştirmektedir.

Hikayeyle Anlatma:

Robotumuz, derslerin çocuğun hafızasında kalıcı yer tutması için hikayeleştirerek anlatır. Hikaye anlatımı ile çocuğun ilgisi yakalanırken hikaye kahramanları üzerinden ilişiksel hafızalama kullanılarak kalıcı etki bırakır.

 

İlkokul Öğrencilerine Uygun Olma:

İlkokula gitsin ya da gitmesin, isterse dışarıdan bitirsin ilkokul derslerini öğrenmek isteyen her küçük çocuk için robotumuz uygundur.

 

Kişiselleştirilmiş Özel Eğitim Sağlama:

Robotumuz çocuğun özel durumlarını anne-babasından edinerek ve kendisi tanımlayarak kişiselleştirilmiş ders anlatımı yaparken çocuğun o anki ilgi ve duygusunu da hesaba katar. Bu çocuk budur o zaman bu şeklide öğrenir değil de çocuk şimdi bu duygu durumunda o halde şu içeriği şu şekilde vermeliyim diyerek anlatır dersi anlayışlı bir dost gibi. Nabza göre şerbet veren bir öğretmen hassasiyeti ile.

 

Klavye İle Kullanılabilme:

Çok gerekmese de bazı dersler için 7 – 12 yaş grubu çocukların klavye kullanmasını isteyebiliriz. Yalnızca pratik değil yazılı dil eğitimi de önemlidir ve robotumuz bu imkana da sahiptir.

 

Konu Konu Müfredat Öğretme:

Robotumuz her dersi zihin yaşına göre konu konu müfredatlara bölerek anlatır ve her konunun sonunda da sınav yaparak konuları geçer.

 

Konuşulanı Anlama:

Robotumuz çocuğun konuşmasını büyük ölçüde anlar fakat henüz konuşma yetisi gelişmemiş çocukları tam olarak anlayamayabilir. O zaman da tekraren teyit ederek ilerler.

 

Bu şekilde çocuğun konuşması da düzelir fakat robotun aksanını kapmasını istemeyiz. Robotumuz çocuk sesiyle konuşsa da duygusal mesafeyi korumak için robotik sesini koruduk. Robotumuz mükemmel bir İstanbul Türkçesi konuşmuyor. Aslında onu da yapabilirdik fakat robotu o seviyede insansılaştırarak daha ileri bağlılık oluşturmak istemedik.

!! Lütfen küçük çocuklarınızla evde bebekçe değil büyük insanmış gibi net Türkçe konuşarak dilsel zeka gelişimi ve telaffuzlarına destek olunuz.

 

 

Kreş Öğrencisine Uygun Olma:

Kreşe gitsin ya da gitmesin robotumuz kreş öğrencilerine uygundur.

 

Küçük Çocuğu Olan Her Aileye Uygunluk:

Nasıl olursa olsun, okula gitsin gitmesin zihinsel gelişmişlik yaşı 2 – 12 yaş arasındaysa Robotumuz muhakkak pek çok fayda sağlayacaktır. Robotun amacı zaten çocuğa göre çocuk dilinde ders anlatmasıdır. Alın ve deneyin. 15 gün koşulsuz geri verme hakkınız var nasılsa.

 

Masalla Anlatma:

Robotumuz, derslerin çocuğun hafızasında kalıcı yer tutması için dersleri masalla anlatır. Masalla anlatım çocuğun ilgisini çekerken kahramanlar üzerinden ilişiksel hafızalama kullanılarak çocukta kalıcı etki ve çok yönlü soyut-somut kavrama sağlar.

 

Okul Öncesi Çocuklara Uygunluk:

Anaokul ya da kreşe gitsin ya da gitmesin robotlarımız okul öncesi çocuklar için uygundur.

 

Okula Gidemeyen Çocuklara Uygunluk:

Okula gidemeyen çocuklar için robotlarımız can simidi gibi hayati değerdedir. Hangi hastalık, engel, sebep ya da özrü olursa olsun robotumuz okula gidemeyen evde ya da hastanede eğitim görmek zorunda olan çocuklar için tam bir ders anlatma ve hayata hazırlama makinesidir.

 

Sınavı Geçtiğinde Yeni Konu Ve İçerikleri Otomatik Müfredat Güncellemesiyle Alma:

Robotumuz her konu anlatımını bitirdikten sonra çocuğu sınav yapar. Çocuk sınavı geçince robotumuz yeni bir sonraki ders konusu için müfredat ve içerikleri indirerek yeni ders anlatımına hazır olur.

 

Oyunla Öğretme:

EduTech alanında gamification çocuklar için son derece çekici ve eğitici bir öğretim metodudur ve robotumuz dersleri her unsurla olduğu gibi oyunla da öğretmektedir. Böylece dersler birer oyun ve oyunlar birer ders olur.

 

Pedagoji Onaylı Müfredat:

Kuş annelerinin her gelişim seviyesindeki yavru kuşa aynı yiyeceği vermediği gibi her bilgi de her çocuğa aynı şekilde anlatılamaz. Kuşun küçük yavrularına ağzıyla ezerek yemek vermesi gibi biz de bu konuda hassasız ve zor hazmedilecek bilgileri asla çocuklara vermeyiz. Pedagoglarımız onaylamadan müfredat oluşturmayız.

 

KVKK, GDPR ve COPPA Standartlarına Uygun Olma:

Çocuklardan gerekmeyen hiçbir bilgiyi almayız ve almamız gereken bilgileri de anonim olarak alırız. Ebeveyne açık rıza sözleşmesinde bunları detaylıca belirtiriz ve kabul edilmediğinde satış yapmayız.

 

Çocuğun Problemine Göre Ders Anlatma:

Robotumuz, tıpta yeri olan bir hastalık, özür, problem ya da pedagojik ve eğitim bilimlerinde tanımlı bir problemi olan her çocuğa ona uygun bir anlatım modeli ile ders anlatabilmektedir.

 

Resimle Anlatma:

Hem görsel hafızada yer etmesi hem de çekici gelmesi açısından robotumuz dersleri pek çok unsurla olduğu gibi resimlerle de pekiştirerek anlatmaktadır.

 

Şarkıyla Anlatma:

Ne kadar çok duyu organı kullanılabilirse bilgiler o kadar bağlantılı olarak hafızaya işlenir ve ne kadar bağlantı varsa o kadar kalıcı olur ve yer tutarlar. Bu nedenle şarkılarla da anlatırız dersleri. Gün gelir telepati mümkün olursa onu düşünür hatta bilgi hapları mümkün olsa onu veririz çocuklarımıza. Her şey eğitimli donanımlı bir nesil yetiştirmek için.

 

Sesleri Tanıma:

Robotumuz eşleştirildiği çocuğun sesini hafızasına alır ve onu sesinden tanıyarak tepki verir. Fakat kendisiyle konuşmak isteyen tek kişi eşleştiği çocuk olmayacaktır. Bu nedenle yaş ve cinsiyet analizi yaparak başkalarıyla da çok kısıtlı da olsa konuşur ama ders anlatmaya kalkmaz.

 

Sınav Yapma:

Robotumuz her dersi konulara bölerek anlattığı gibi konu konu da sınav yaparak dersi öğretip öğretmediğini kontrol etmektedir.

 

Sürekli Öğrenen Bir Sistem Olma:

Merkezi sistemimiz her robottan gelen başarılı ders anlatma kural uygulamalarını alarak en iyi eğitim modelini geliştirmekte ve bunu tüm robotlarla paylaşmaktadır.

 

Argosuz Temiz Dil Konuşma:

Robotumuz büyük dil modellerinin bir parçası değildir. Biz kendi mikro SLM yapımızla ilerliyor ve sistemimiz biz eğiterek besliyoruz. Bu nedenle sürpriz durumlar doğmuyor.

 

Videoyla Ders Anlatma:

Her unsurda olduğu gibi video da robotumuzun kullandığı ders unsurlarındandır.  Çocuklara çekici gelen renklerle çocuklara ders anlatırken videolardan da yararlanırız.

 

Yaşa Göre Ders Anlatma:

Robotumuz pek çok özelliği değerlendirdiği gibi yaş parametresini de değerlendirerek çocuğa ders anlatmaktadır.

 

Zengin Ders İçeriği Sağlama:

Bir ders konusu 10’dan fazla ülkenin içerikleri ve 10’dan fazla unsurla anlatıldığı için kapsamlı ve zengindir. Bu şekilde her zeka ve anlayışı kapsar her çocuğa eğitim veririz.

 

 

Bilge Robotun Sağladığı Avantajlar:

 

Ekonomik:

Tablet fiyatına robot. 1 günlük özel ders fiyatına 1 ay özel ders.

 

Yönlendirme:

Çocuğu oyalamak için eline tablet / telefon vermek yerine çocuğun aynı ilgi ile seveceği bir cihaz vererek çocuğun eğlenerek öğrenmesini sağlarız.

 

Eğitim’de Fırsat Eşitliği:

Kaliteli örgün eğitim ve özel ders alamayan çocuklara zengin içerikli kişiselleştirilmiş eğitim vererek eğitimde fırsat eşitliği sağlamak.

 

Akran Eğitimi:

Çocuğu dinleyen, anlayan ve onlarla yakın bir arkadaş gibi iletişim kurduğu için rol-model olan Bilge robot, dostça eğlendirip öğreterek çocuğun gelişim hızını artırır.

 

Zihinsel Ve Bilişsel Gelişim:

Çocukların zihinsel gelişimi küçük yaşlarda büyük oranda tamamlandığından robotumuzun bu yaşlarda vereceği her katkı çocukta ileriki yaşlarda kendisini eksponansiyel seviyede gösterecektir.

 

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Çocuklar İçin:

Evde, okulda veya hastanede özel eğitime ihtiyaç duyan engelli, hasta ve problemli çocuklara anlayacakları ve öğrenebilecekleri şekilde ders anlatarak onları hayata hazırlar.

 


 

ÇOCUKLARI HAYATA VE OKULA HAZIRLAYAN

TÜM TEMEL DERSLER

BİLGE İLE ÖĞRETİLİR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


20 ÖZGÜN ÖZELLİK VE ANLAMLARI

1 Çocuğun Yanında Olup Olmadığını Bilme Çocuğun yanında olduğunu bilir, yanında değilse ders anlatmaz.
2 Çocuğu Tanıma Makine öğrenmesiyle çocuğu tanır. Başkasına ders anlatmaz.
3 Mimiklerden Duygularını Anlama Çocuğun duygularını tanır ve ona göre eğitim verir. Çocuk ilgisiz, sıkılgan, bıkkın, bitkin, uykuluysa ders anlatmaz. Çocuk az ilgiliyse ilgisini çekecek içeriğe geçer.
4 Sesinden Duygularını Anlama Çocuğun duygularını tanır ve ona göre eğitim verir.  Çocuk ilgisiz, sıkılgan, bıkkın, bitkin, uykuluysa ya da istemediğini söylüyorsa ders anlatmaz. Çocuk az ilgiliyse ilgisini çekecek içeriğe geçer.
5 Derse Hazırlama Sistemli şekilde seviyesine göre derse hazırlar. Hazır değilse derse geçmez.
6 Ders Anlatma Çocuğun seviyesine göre ders işler.
7 Otomatik Ders İçeriği Güncelleme Ders konu sınavı geçildikten sonra müfredatı otomatik olarak güncelleyerek bir sonraki konuya geçer.
8 Oyun Konuyu eğlenceli kılıp pekiştirmek için yaşa göre özgün oyunlaştırma içeriği kullanır.
9 Masal Konuyu pekiştirmek ve ilişkisel hafıza oluşturmak için yaşa göre özgün masallar anlatır.
10 Hikâye Konuyu pekiştirmek ve ilişkisel hafıza oluşturmak için yaşa göre özgün hikayeler anlatır.
11 Şarkı Konuyu pekiştirmek ve duyumsal hafıza oluşturmak için yaşa göre özgün şarkılarla ders anlatır.
12 Animasyon Konuyu pekiştirmek ve ilişkisel hafıza oluşturmak için yaşa göre özgün animasyonlarla ders anlatır.
13 Resim Konuyu pekiştirmek ve görsel hafıza oluşturmak için yaşa göre özgün resimlerle ders anlatır.
14 Video Konuyu pekiştirmek ve görsel-işitsel ilişkisel hafıza oluşturmak için yaşa göre özgün videolarla ders anlatır.
15 Konuşma Dinleyerek, anlayarak, çocuğa göre kendi SLM modelimizle offline olarak ders anlatır.
16 Dinleme Çocuğu aktif olarak dinleyerek ders anlatır, çocuk konuştuğunda susar.
17 Anlama Çocuğu her bakımdan anlamaya çalışarak dinamik interaktivite oluşturur.
18 Sınav Oyunlaştırılmış sınavla çocuğun ne öğrendiğini belirler
19 Ebeveyni Bilgilendirme Ebeveyni çocuğun başarıları konusunda detaylı şekilde bilgilendirerek tavsiyelerde bulunur.
20 Ders Geçme Her ders konusundan sınav yaparak bir sonraki konuya geçer.

 

 

 

PAYDAŞLAR

TEACHERPAL İLE ÇOK ŞEY KAZANIYOR

 

 

1

 

 

Devlet

Türkiye’de üretilmesi nedeniyle prestij ve istihdam.

İhracat yapılması nedeniyle döviz.

Eğitime katkısıyla kişi başı daha düşük eğitim maliyeti.

Çocukları yetiştirmesiyle global anlamda daha bilgili daha zeki bir toplumla daha rekabetçi bir ülke.

Daha yüksek EQ, IQ akla sahip bir halk.

 

 

 

2

 

 

 

Eğitim Bakanlığı

Küçük öğrencilerin derse katılım, adaptasyon ve başarım skorlarının ölçülüp değerlendirilebilmesiyle daha gerçekçi eğitim öğretim kurgusu.

Büyük yaşlarda daha başarılı ve üretken öğrenciler.

Zihni açık, öğrenmeyi deneyimlemiş, bilişsel yetenekleri gelişmiş, IQ ve EQ’ları yüksek öğrencilerle daha verimli bir eğitim sistemi.

Daha kolay adaptasyon ile eğitimcilere daha az yük.

Ayrıca imkansızlıklar ve engelleri nedeniyle eğitime katılmakta zorlanan çocuklara eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasıyla daha yüksek eğitim oranı.

 

3

 

Eğitim Kurumları

TeacherPal ile okul dışında da eğitim takviyesi alabildiklerinden öğrenciler daha başarılı olurlar. Eğitim kurumları çocuklara okulda tek tek inemezken robot üzerinden gelen istatistiksel ve sınav sonuçlarını da ölçüp değerlendirerek öğrenciye eğitim koçluğu ve rehberlik sağlayabilirler.
 

4

 

Öğretmenler

TeacherPal ile öğretmenler öğrencileri okul dışında da takip edebilecek.

Lüzumu ya da öğrencinin çağrısı durumunda direkt olarak robota da bağlanarak öğrenciyle birebir görüşme sağlayarak destek olabilecekler.

5 Toplum Daha zeki, daha bilgili, daha anlayışlı, daha üretken ve daha akıllı bir toplum oluşacak.
 

 

6

 

 

Aileler

Kabul edilebilir bir fiyatla çocuklarına bir oyun arkadaşı, bir ders öğretmeni, bir kanka ve bilge bir dost alabilecekler.

Çocuklarının derslerinden kaygılanmayacak, öğretmenlerinden şikayetçi olmayacak ve kalabalık sınıflardan rahatsız olmayacaklar çünkü bunlar çocuklarının öğreniminin önünde artık engel olmayacak.

Çocuklarına eğlendirerek öğreten ve öğreterek eğlendiren bir cihaz almış olacaklar.

Çocuklarının eğitimlerini gün be gün takip edebilecekler.

 

 

 

 

7

 

 

 

 

Çocuklar

Küçük yaşta IQ, zeka, zihin, hafıza, muhakeme gücü, hafızalama, soyut düşünebilmenin oluşması ve gelişmesi. 

Öğrenmeyi öğrenme ve konuşma kabiliyetleri kazanması.

Bilgi dağarcığı, kelime haznesi ve kültürünün gelişmesi.

Evde okulda kullanılan nesne, obje, alet, mobilya ve cihazları öğrenmesi.

Akraba, renk, sayı, sağlık, ilk yardım, korunma ve mahremiyeti öğrenmesi.

Temizlik, hijyen ve özbakımı öğrenmesi.

Duygu ve düşüncelerini anlama ve ifade edebilme yeteneği kazanması.

Okul derslerini anlayabilmesi.

Teknolojiyle küçük yaşta tanışarak global teknolojik gelişmelere kısa sürede uyum sağlaması.

Yani hem okula hem hayata hazır hale gelmesi.